S tím, jak trávíme stále více času v práci, není divu, že v kancelářích vzkvétá láska. Například průzkum provedený Americkou manažerskou asociací v roce 2003 zjistil, že 67 % respondentů schvaluje randění v práci a 30 % s ním má osobní zkušenost. Románky na pracovišti už ale tolik neschvalují odborníci a profesionálové lidských zdrojů. V průzkumu Společnosti pro řízení lidských zdrojů uvedlo 81 % HR profesionálů, že románky na pracovišti považují za nebezpečné, protože mohou vést ke konfliktům uvnitř organizace. Jak si lidé mohou zachovat svou důstojnost a udržet svou práci, když jsou zapleteni do románku v práci? Článek přináší několik návrhů:
- Kápněte božskou – je téměř nemožné udržet románek v tajnosti, zvláště pokud to začne být vážné. Jakmile to jednou zjistí vaši kolegové, jděte za nadřízeným a sami se mu svěřte, stejně by se to dříve či později dozvěděl.
- Nechte si to na ven – milostné schůzky nepatří do kanceláře, výtahu nebo chodby, včetně používání zdrobnělých výrazů, pusinkování a držení za ruce.
- Podepište milostnou smlouvu – randění je na většině pracovištích do velké míry neregulované. Jen 12 % amerických společností má psaná pravidla milostných vztahů na pracovišti. Přitom špatný konec románku může mít právní důsledky. Proto někteří zaměstnavatelé žádají zaměstnance, kteří spolu chodí, aby podepsali konsensuální vztahovou dohodu, nazývanou milostná smlouva.
- Pamatujte, kdo je šéf – většina odborníků varuje před vztahy napříč podnikovou hierarchií – mezi nadřízenými a podřízenými.
- Zachovejte si odstup – když románek skončí špatně, často jeden z bývalých partnerů nevydrží a odejde z práce. Raději si dobře rozmyslete, s kým začnete randit, a pokud začnete, předem se domluvte, jak budete řešit případný neúspěch.
-ba-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru