Představte si svého generálního ředitele v teplácích, ruce a obličej špinavé od barev. Kolegyně, z jejíhož hlasu se vám vždy zježí vlasy, hraje v nejnovějším klipu Madonny. Ekonomická ředitelka, které důvěrně přezdíváte „studený čumák“, slaňuje skalní stěnu. A pedantský kolega slaňuje v kasinu. Připadáte si jako na jiné planetě, ale ve skutečnosti jste jen několik desítek kilometrů od firmy a účastníte se teambuildingu – aktivity, která má zlepšit fungování týmu, zefektivnit jej, zvýšit loajalitu zaměstnanců vůči firmě a pomoci týmu dosáhnout lepších výsledků.
Nefungující komunikace, personální problémy, špatné vztahy mezi jednotlivými úseky, vysoká fluktuace zaměstnanců, ale i otevření nové pobočky jsou pádnými důvody pro aktivní podporu a budování týmu. Je to výborný způsob, jak upevnit kolektiv, v němž se jednotlivci téměř neznají. Pro novou firmu je to způsob, jak se dá zjistit, zda v náborovém oddělení vybrali na danou pozici skutečně vhodného člověka.
Ale platí to i naopak – firma může být se zaměstnanci nadmíru spokojená a chce je nějak odměnit. Kromě toho, že dostanou několikadenní pobyt a odpočinou si, bude pro firmu přidanou hodnotou vybudování ještě lepšího týmu. Překonáváním náročných úkolů a situací se upevňuje sebevědomí člověka. Poté stoupne i jeho hodnota jako individuality v týmu.
**Datum vydání:** VII/2002