Příjemné školicí centrum, praktické informace, bohaté občerstvení a zkušení lektoři. Tak by se pár slovy dala popsat podzimní akce, kterou si pro své zákazníky připravila společnost ICT Pro, zajišťující komplexní služby v oblasti vzdělávání. Tentokrát nabídla přítomným témata z oblasti Power BI pro HR a Personálního marketingu.
Power BI jako lídr v oblasti analýzy a Business Intelligence
Workshop na zmíněné téma vedl lektor Petr Rozkošný, který svým energickým projevem osvětlil, o co se v Power BI jedná. Tento nástroj pro vizualizaci dat a jejich zpracování a tvorbu analýz (ad hoc i real-time) představil lektor v základech. „Naučíme se zařadit jedničku," započal svůj kurz. Zájemců bylo více než dost, takže všechny monitory v místnosti byly obsazené.
Lektor v rámci školení představil „svatou trojici reportingu" – měli bychom mít přistup k surovým datům, zpracovaným datům a jejich vizualizaci. Právě k tomu může posloužit nástroj Power BI, který má například oproti známému a hojně využívanému Excelu mnohé výhody.
Dokáže spojovat data z více zdrojů (např. SQL Server, Sharepoint, CSV, Mailchimp), snižuje závislost na IT a dalších odděleních v rámci firmy. Dále nabízí velký počet funkcí umožňujících pokročilou datovou analytiku v DAX, a stejně tak bohaté možnosti interakce a její řízení u jednotlivých prvků. Všechny tyto výhody a nástroje programu ukázal Petr Rozkošný naživo a všichni účastníci si jej mohli i prakticky vyzkoušet.
Díky spolupráci s publikem a pohotovým reakcím se přítomní naučili základy toho, jak Power BI používat.V praxi si účastníci vyzkoušeli pracovat s velkým objemem dat, vytvořit vlastní grafický přehled do pár minut a také sdílet data skrze nahrání do mobilu či cloudu.
Firemní kultura vychází z poslání firmy: jak na personální marketing?
Druhé téma, kterému byla věnována pozornost, se dotýkalo personálního marketingu. Ukázkovým kurzem prováděl lektor Martin Chomča, který díky svým dlouholetým zkušenostem na pozicích HR manažera a HR generalisty v různých firmách, předal osvědčené rady a tipy.
Menší skupině účastníků představil základní nástroje personálního marketingu, vysvětlil rozdíl mezi jím a empolyer brandingem, a popsal jeho správné nastavení. Zdůraznil především, že pokud chceme dosáhnout souznění zaměstnanců s firemní kulturou, pak musí vycházet ze stanoveného poslání firmy. Pokud HRisté ví, jaké má firma poslání, tak rovněž ví, jak by se mohly konkrétní pozice do takového poslání zapojit. Dle slov lektora je lepší popsat současnou firemní kulturu a být reální, na nic si nehrát a představit zaměstnancům, a to hlavně potenciálním, jaká firma doopravdy je, jaká by chtěla být, a co pro to udělat.
V rámci workshopu se lektor věnoval svým účastníkům zcela maximálně. Nabídl jim náhled na konkrétní problémy ve vybraných firmách, podělil se o tipy, jak na HR marketing a současně pracoval s přítomnými tak, aby si hlavně oni sami dokázali přijít na řešení. „Prvotní HR marketing má mluvit pravdu a má z něj vyznívat daná kultura firmy," zakončil společné setkání lektor Martin Chomča.
Oba lektoři měli na svůj workshop pouze dvě hodiny. I tak dokázali sdělit základy dané problematiky a osvětlit účastníkům, jak na to. Příjemné prostředí a profesionální vystupování obou hlavních aktérů vytvořilo pohodové, intenzivní, informacemi nabité i smysluplně strávené dopoledne.
Zjistěte více na webu společnosti ICT Pro s.r.o.