Rok 2015 v korporátní komunikaci: Nejdůležitější trendy (3/3)

Ilustrační snímek

Budou se objevovat pokusy zkombinovat různé aplikace do jednoho mocného nástroje. Microsoft například oznámil, že chce zabudovat sociální médium téměř do všech aplikací, kde to bude dávat nějaký smysl. Trend integrace nejrůznějších aplikací začal už v minulém roce a bude trvat minimálně několik let. Na druhou stranu to ale neznamená, že by klasická tištěná média byla odsouzena k zániku. Dokonce i mladší generace stále ještě raději čte, aspoň pokud jde o delší texty, tištěné materiály. Při čtení tištěných materiálů se stále ještě dosahuje většího pochopení a zapamatování informací.

Flexibilita roste

V roce 2014 bylo jasné, že flexibilní nastavení pracovní doby a politika práce na vlastním počítači mohou přinášet značné nárůsty produktivity. Tyto dva přístupy proto zůstanou zachovány a budou se nadále zvažovat a implementovat v dalších a dalších firmách i v roce 2015. To je hlavní důvod toho, proč můžeme v následujících letech očekávat zvýšené investice do zabezpečení mobilů, jak upozornil i první ze série našich článků. Mobily zkrátka postupně začínají převládat. Intranet se jim bude muset přizpůsobit, stejně jako celá interní komunikace.

V interní komunikaci bychom v roce 2015 měli poprvé být svědky toho, jak bude každý pracovník skutečně zapojen. Mnoho studií ukázalo, že nástroje usnadňující spolupráci jsou pro vytváření hodnoty mnohem efektivnější než pouhý e-mail. Sociální aplikace a software začínají být šířeny především mezi zaměstnance, kteří přicházejí přímo do kontaktu se zákazníky. Ambasadoři mohou značce svého zaměstnavatele znatelně zlepšit dosah firemních příspěvků na sociálních sítích. Když příspěvky sdílejí se svými známými, dosah roste.

Méně intranetu, více spolupráce

Některé firmy již zjistily, že když svůj obsah distribuují pomocí nástrojů usnadňujících spolupráci jako je např. Yammer, příjemci jej mnohem častěji skutečně zaregistrují a přečtou. Časopisy ani domovské stránky intranetu nebývají tak efektivní.

Interní komunikace by měla zůstat samostatná

Vždy zde budou silné a pádné argumenty, proč je důležitá komunikace směrem k zaměstnancům. Mnoho top manažerů se snaží interní komunikaci přesunout a připojit jí k PR nebo HR oddělení, ale to nebývá dobrý nápad.

-jk-

Zdroj: Simply-communicate.com - britský server věnovaný interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje Simply-communicate.com

Články v sérii

Aktuální

Rok 2015 v korporátní komunikaci: Nejdůležitější trendy (1/3)

Aktuální

Rok 2015 v korporátní komunikaci: Nejdůležitější trendy (2/3)

Aktuální

Rok 2015 v korporátní komunikaci: Nejdůležitější trendy (3/3)