Doby, kdy jste si mohli k obědu dát tři martini a v zásuvce stolu jste měli láhev vodky, jsou pryč. Dokonce i typický sváteční firemní večírek vypadá spíš jako raut, než jako otevřený bar. Téma pití alkoholu v práci je na mnoha pracovištích prokleto. Ledaže byste pracovali ve firmě *Maloney & Fox* v New Yorku, která se zabývá public relations a kde jsou běžné „Bloody Mary brainstormingové schůzky“ a bar je stále otevřený. V případě, že to ve vás vyvolá obraz neslušných odeslaných zpráv a devadesáti procentní absence, vězte, že práce v této společnosti funguje. Jejími klienty jsou Microsoft, T-Mobile, RCA a Wonderbra. Spoluzakladatelka Margie Fox říká, že drinky lidi rozehřejí a přivedou do místnosti schůzky. Když trochu odbouráte zábrany, nebojíte se pak říci něco, co vám připadá jako odbočení nebo hloupost, ale ve skutečnosti to je skvělý nápad.
Fox a Maloney, kteří zakládali podnik před devíti lety tím, že napsali svůj obchodní plán na koktejlový ubrousek, nehledí na měsíční účet za bar. Podle nich se vyplatí v porovnání se zvýšenou kreativitou a motivací. Společnost má 19 zaměstnanců a nikdy neztratila jediného, který by odešel ke konkurenci nebo dokonce k jiné práci. To ovšem má také mnoho společného s celkovým „laissez-faire“ manažerským stylem firmy, který zdůrazňuje flexibilitu. Nikdo ve firmě nemá titul, není zde žádný předepsaný styl oblékání a všichni mají velký pracovní prostor a volnou pracovní dobu. Zaměstnavatelé se spoléhají na to, že všichni jsou dospělí a zodpovědní. Je to také jediná firma, která dovoluje konzumaci alkoholu ve svých prostorách. Právníci před tím ovšem varují. Pití na pracovišti může otevřít Pandořinu skříňku s otázkami kompenzace pracovníků a pracovními úrazy. Dalším problémem je otázka diskriminace a obtěžování. Podle firmy Fox a Maloney se u nich nikdy takový problém nevyskytl. Nikdo se nikdy neopil „namol.“
-ba-
Article source Workforce.com - website focused on HRM