Jak motivovat tým k dosahování úspěchu, když nejste manažerem ani vedoucím? Článek přináší šest tipů.
1. Odpovědnost. Když se naskytne vhodná příležitost, vezměte na sebe i povinnosti, které nemáte v popisu práce. Ostatní uvidí, že jste pracovití a jste ochotní se dále učit novým věcem. Nikdy nepřesouvejte odpovědnost za vlastní neúspěch na jiného člena týmu.
2. Ochota a rada. Buďte ostatním koučem a poraďte jim, když to potřebují. Znalosti se sdílením jen rozšiřují.
3. Otevřenost. Podporujte otevřenou komunikaci a nikdy nezesměšňujte názory jiného člena týmu. Pokud je to jen trochu možné, vyhněte se kritice. Přijměte bez vytáček a výmluv zpětnou vazbu ohledně vaší pracovní výkonnosti.
4. Ocenění. Nešetřete komplimenty a oceňujte práci ostatních. Učte se z vlastních chyb i z chyb druhých. Nechlubte se „cizím peřím“ – nepřivlastňujte si ocenění za to, na čem nemáte zásluhu.
5. Jděte příkladem. Když se objeví problém, nestěžujte si, ale sami navrhněte řešení. Nečekejte, až něco vymyslí ostatní.
6. Udržujte dobré vztahy. Tento bod je pravděpodobně nejdůležitější. Navazovat přátelské vztahy na pracovišti je přirozené. Vztahy pomáhá upevňovat hlavně čestné jednání, proto nikdy druhého neurážejte a nenapadejte a nepomlouvejte ostatní za zády.
**Datum vydání:** IV/2002
Zdroj: Fabjob.com - americký server pro uchazeče o zaměstnání