Manažeři by měli neustále zdokonalovat své komunikační a interpersonální dovednosti. Platí to zejména v dnešní době, kdy by měli být schopni vést stále různorodější pracovní sílu. Pravidelná školení jim mohou pomoci vnímat jemné rozdíly v komunikaci a nesoustředit se jen na úkoly, ale také na vztahy. Manažer, který zlepšuje své komunikační dovednosti, dokáže efektivněji chápat, co motivuje členy jeho týmu, nastavovat očekávání v otázkách výkonnosti a poskytovat zpětnou vazbu.
Potřebujete i vy zdokonalit své komunikační dovednosti? Zkuste si odpovědět na následující otázky a zvážit, jak na tom jste v současné době a jak byste na tom měli být v ideálním případě.
- Soustředíte se více na úkoly než na lidi? I když produktivita je důležitá, většina lidí odmítá manažera, kteří řídí pomocí silné kontroly a autokracie.
- Jak jste na tom se schopností naslouchat? Jinými slovy: Dokážete se na něco zeptat a počkat na odpověď?
- Jste perfekcionista? Perfekcionismus bývá dvousečnou zbraní. Vyžadování dokonalosti na úkor ostatních manažera pouze poškozuje.
- Dokážete sdílet informace? Manažer, který chce rozvíjet úspěšné a zdravé vztahy a vést úspěšný tým, si nemůže nechávat vše jen pro sebe. Dnešní pracoviště vyžadují spolupráci.
- Jste negativní, zahledění do sebe, arogantní a pesimističtí? Nikdo asi neodpoví kladně, snažte se však objektivně zhodnotit pohled svých podřízených.
-kk-