Mnohé firmy v dnešní době globalizace expandují do různých zemí a kultur, neměly by však všude uplatňovat tentýž manažerský styl. Upozornil na to alespoň článek v odborném časopisu americké organizace Association for Psychological Science s názvem Perspectives on Psychological Science.
Autorky Cristina Gibsonová z University of Western Australia a Dana McDanielová z University of California, Irvine vysvětlují, že různé kultury mají různý přístup například k otázce týmové práce. Zatímco například ve Spojených státech je týmová práce popisována pomocí sportovních metafor, Latinská Amerika hovoří o týmu spíše jako o rodině.
Dalším příkladem je vůdcovství. Řada lidí předpokládá, že charismatický vůdce je dobrý vůdce, který využívá svou silnou osobnost, aby inspiroval ostatní k loajalitě. Ani to však neplatí všude. To, co jedna kultura chápe jako žádoucí vedení, může být pro druhou obtěžující a hraničit s mikromanagementem.
Studie se nesnažila jen popsat obecné rozdíly mezi kulturami, ale především upozornit zaměstnavatele na nebezpečí domněnek a předsudků. Lidé v různých pracovních prostředích, týmech i individuálních úkolech mohou mít rozdílné hodnoty a potřeby. Právě tyto rozdílnosti je třeba využívat k lepší spolupráci. Nelze obecně říci, že Američané jsou takoví a Číňané makoví.
-kk-