Mezi teleworkery a jejich nadřízenými často vázne správná komunikace. Manažeři se totiž často domnívají, že odpovědnost za komunikaci nese vždy jen teleworker. Není a nemělo by tomu tak být – manažeři by si měli uvědomit, že pracovníci, kteří pracují z domova, jsou v zaměstnání – nezáleží na tom, kde se právě nachází.
Teleworkeři by se měli postarat o to, aby své kolegy a nadřízené správně informovali o tom, kdy budou pracovat z domova (pro tyto účely je vhodné vytvořit nástěnný kalendář), jaký bude jejich pravděpodobný rozvrh a na která telefonní čísla je možné se jim dovolat. Vzkazy na záznamníku by měly obsahovat stručnou informaci o tom, kde se dotyčný nachází.
Zde je několik dalších tipů (pro manažery i pro zaměstnance), jak komunikaci při teleworkingu usnadnit:
* Na e-maily a vzkazy odpovídejte včas.
* Vždy potvrzujte přijetí e-mailu, dokumentu nebo souboru. Když odesílatel ví, že jste dotyčný e-mail převzali, může se s klidem pustit do dalšího úkolu.
* Vytvářejte týmy, jejichž členy budou jak teleworkeři, tak interní zaměstnanci a snažte se, aby primární úlohou těchto týmů bylo poskytování aktuálních informací teleworkerům.
* Potřebujete-li zrušit určitou poradu, udělejte to s dostatečným předstihem.
* I při práci na dálku je třeba udržovat běžnou osobní konverzaci, která za normálních okolností probíhá v kanceláři.
Zdroj: Job Universe - server obsahující strategické tipy pro personalisty i uchazeče o zaměstnání