Lidí, kteří většinu svého pracovního času tráví mimo sídlo zaměstnavatele, je v Evropě čím dál tím více. V roce 2009 by se jejich počet měl vyšplhat až na 99 miliónů.
Člověk, který tráví mimo pracoviště svou pracovní dobu, se nazývá mobilní zaměstnanec. Důvody, proč mobilní zaměstnanci „vznikají“ jsou služební cesty, schůzky se zákazníky nebo využívání moderních technologií a práce on-line. Souvisí to také s tím, že temperamentní jižanské národy kladou velký důraz na osobní setkání a kontakt, mají menší sklon k vytváření pracovních míst s vysokou mírou autonomie. Severské národy jsou racionální a upřednostňují výsledky před metodami. Manažerům tedy nedělá nejmenší problém vyslat své lidi mimo firmu.
Mezi pět nejhlavnějších důvodů, proč roste počet mobilních zaměstnanců patří mobilní technologie podporující komunikaci, zvyšování firemní produktivity a kompetentnosti, rozšiřování trendu „komunikace v pohybu“, technologické služby, digitální informace a rozšiřování jejich obsahu.
Vhodným kandidátem na pozici mobilního pracovníka by měl být extrovert, schopný tzv. automotivace, měl by být psychicky odolný, kreativní, nezávislý a disciplinovaný.
-pk-