Pracovní prostředí
Podle HR Zone je základem pracovní prostředí a jeho design. Fyzické rozvržení pracovního prostoru a jeho celkový zjev buďto mohou podporovat separaci jednotlivých zaměstnanců, nebo naopak mohou podporovat pocit sounáležitosti a motivovat pracovníky k lepších výkonům. Dejte pracovníkům prostor setkávat se i mimo kancelář a nabídněte jim více druhů prostředí, kde se mohou zdržovat. Podporujte společné mimopracovní aktivity na pracovišti a neoddělujte od sebe striktně jednotlivé kanceláře a týmy.
Budování vztahů
Vybudování vztahů mezi zaměstnanci chce čas a vyžaduje dlouhodobé úsilí ze strany personálního oddělení. Základem úspěšné spolupráce všech zaměstnanců je totiž dobře nastavený interní systém komunikace i firemní kultura, která podporuje diverzitu, individuální talent a zároveň i soudržnost při práci na společných projektech. Zapracujte na tom, abyste u vás ve firmě vytvořili atmosféru, kdy se všichni cítí v bezpečí, nebojí se projevit svůj názor, iniciativy a kreativita jsou vítány a neprobíhají žádné drby a zákulisní politicko-kancelářské manévry.
Vytvoření identity
Aby se všichni zaměstnanci mohli sžít s danou společností a zároveň se semknout ve společné práci, je potřeba nejdříve firmě vytvořit jasnou identitu. Pokud ji nemáte definovanou, nebo její definici nijak nepropagujete, musíte to změnit. Propagace vaší firmy a její značky nesmí probíhat pouze směrem ven, ale také dovnitř, směrem k zaměstnancům. Určete motto vaší firmy, definujte její hlavní priority a cíle a tyto koncepty prezentujte v teorii i v praxi vašim pracovníkům tak, aby se s identitou vaší společnosti mohli ztotožnit.
-mm-