Trpělivost a pracovitost
Dobří vedoucí musí být trpělivý. Podle INC.com je trpělivost potřeba nejenom v komunikaci s lidmi a při práci s nimi. Je potřeba i především ve vývoji a implementaci strategií pro daný tým lidí, protože změny nikdy nemohou být příliš překotné. Dobrý vedoucí má trpělivost pracovat na dlouhodobých projektech a postupně přetvářet systém tak, aby směřoval vytyčeným směrem. Neztrácí trpělivost s lidmi a dovede své emoce udržet na uzdě.
Sebekritika
I přestože musí být kvalitní manažer lidí sebevědomý a musí mít autoritu, musí zároveň vykazovat i určitou pokoru. Příliš sebejistý člověk, který si není vědom svých špatných vlastností a vidí sám sebe jako jediný zářný příklad ostatním, většinou není dobrým vedoucím. A to proto, že vše poměřuje vůči svému vysněnému ideálu, tedy sobě, a netoleruje u svých podřízených odchylky od svých vlastních hodnot a stylu práce, přičemž různorodost pracovníků je v týmu vždy žádoucí.
Dobrý vedoucí musí vědět, že nezná odpověď na úplně všechny otázky a že v rámci dané firmy jsou lidé, kteří určité věci zvládnou lépe než on. Individuální talent těchto lidí je potřeba rozvíjet a stejně tak je potřeba podporovat personální různorodost obchodních i jiných týmů.
Pomoc ostatním
Dobrým vedoucím se může stát jedině člověk, který práci ostatním zjednodušuje, umí ostatním poradit a pomoci. Do vedoucích pozic se bohužel někdy dostávají jedinci, kteří důkladně pracují na své kariéře, a nemyslí tolik na dobro celé firmy. Tato situace pak dopadá špatně. Ideální vedoucí ví, že pokud budou lidé pod ním pracovat efektivně a spokojeně, i on bude mít méně práce a bude se moci soustředit na strategické vedení svěřeného týmu lidí. Vedoucím by se tedy měl stát někdo, kdo pomáhá ostatním, umí se do ostatních vcítit a zná, jak ostatní pracují.
-mm-