Udělejte si pořádek na stole

Připadáte si na konci dne, jako byste byli pohřbeni pod vrstvami papírů? Řada lidí se rozhlédne po své kanceláři a papíry vidí nejen na stole, ale i na počítači, na monitoru nebo na zemi. Článek přináší pět nápadů, jak si s tím poradit.

- Začněte s plánem. Rozčleňte papíry na svém stole podle toho, které budete potřebovat po ruce a které stačí archivovat jinde. Každé z kategorií najděte vhodné místo. Seznam složek si pak uložte do počítače a odolejte pokušení tisknout si jej na papír.

- Nejprve zásuvky, pak stůl. Nikdy nemůže vyklidit svůj stůl, pokud nemáte připravené místo ve skříňce se zásuvkami. Projděte staré složky v zásuvkách a zbavte se nepotřebných.

- Rozděl a panuj. Nesnažte se vyklidit celou kancelář za jeden den. Úspěch při organizování kanceláře spočívá v rozdělení celého procesu na postupné kroky.

- Pravidelně archivujte papíry. Nenechávejte papíry na stole dlouhé dny. Navykněte si zakládat je co nejdříve to bude možné. Posledních 15 minut pracovního dne využijte k úklidu stolu na další ráno.

- Nakupte věci, které vám pomohou udělat místo. Jde například o zásobníky na tužky, stojánky na mobilní telefony, posuvné skříňky se zásuvkami či odpadkové koše. Mějte je po ruce a pravidelně je používejte.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How