Delegování patří mezi nejdůležitější, ale zároveň i nejnáročnější manažerské nástroje. Umožňuje manažerům soustředit se na zásadnější úkoly, a dosáhnout tak lepší rovnováhy. Rozvíjí také dovednosti zaměstnanců a zlepšuje vztahy mezi manažery a jejich podřízenými. V čem se při delegování nejčastěji chybuje?
- Nedelegujete. Pro některé manažery je obtížné vzdát se kontroly a svěřit důležité projekty podřízeným. Nedelegují proto vůbec, což ale vede k brzkému zahlcení manažerů a končí situací, kdy nikdo není schopen nic dokončit.
- Místo delegování odsouváte. Stává se také, že manažeři předávají úkoly bez vysvětlení nebo vymezení směru, jímž se má ubírat jejich řešení. Nezajímá je, co dotyčný zaměstnanec bude dělat.
- Delegujete špatným zaměstnancům. Manažer, který špatně zváží dovednosti zaměstnanců, končí s úvahou, že by již neměl delegovat, když to nedopadá dobře. Přitom by měl věnovat více pozornosti správnému výběru.
- Nedelegujete směr. Někdy se stává, že manažer deleguje úkoly, ale již je neřídí správným směrem. Nechá zaměstnance, aby si směr hledal sám a nezajistí mu potřebné nástroje.
-kk-