Jsou pravidla, předpisy a byrokracie opravdu nutné? Některé podniky mají pravidla snad na všechno, od dovolených po přestávky na toaletu. Má vaše společnost postupy pro to, kdy je vhodné vytvořit pravidlo? Většina společností takovou politiku nemá, místo toho tvoří pravidla kdykoli nějaký problém ovlivní pracovní činnost. Příliš mnoho pravidel a vy strávíte všechen čas jejich prosazováním. Někteří lidé argumentují tím, že pravidla dodávají strukturu. A určité množství struktury vytváří svobodu, protože pravidla osvobozují lidi a dělají je produktivnější. Nicméně většina podniků klade příliš velký důraz na strukturu a ne na lidi. V čem chybují:
- Používání stejných pravidel pro všechny může způsobit nelibost. Různí lidé jsou v různých situacích.
- Příliš mnoho pravidel vytváří atmosféru prohibice. Zaměstnanci se naučí nespoléhat na vlastní úsudek, neriskují.
- Jestliže nejsou pravidla sepsaná v příručce, pracovníci se jimi nemusí řídit.
- Zastaralá pravidla zbavují kreativity.
- Pravidla plodí další pravidla, což má za následek mnoho administrativy a vyšší náklady.
- Pravidla mohou přetéct až k zákazníkům. Až příště budou chtít něco koupit, budou potřebovat návod.
- Příliš mnoho pravidel vyjadřuje nedůvěru vůči zaměstnancům.
- Pravidla vytvářejí postoje, zaměstnanci je napodobují.
- Pravidla ovlivňují atmosféru, ve které zaměstnanci pracují a zákazníci nakupují.
- Z manažerů se stanou policisté prosazující pravidla.
-ba-