Firmám bojujícím o přežití v nelehké ekonomické době se často stává, že zapomínají komunikovat se zaměstnanci. To však může mít nepříjemné důsledky. Článek proto shrnuje několik tipů, jak komunikovat se zaměstnanci právě v těžkých dobách.
- Neskrývejte vedení. Viditelnost a dostupnost manažerů by naopak měla posílit.
- Zastavte nejistotu způsobenou mlčením. Mlčení vede pouze k šíření fám a ty pak k nedůvěře.
- Uznejte zvýšený tlak. Zaměstnanci dávají přednost tomu, aby jim manažer řekl, že přesně neví, co bude dělat, ale bude je pravidelně informovat.
- Buďte přiměřeně optimističtí. Zaujměte proaktivní postoj ke krizi. S optimismem to není třeba přehánět, udržujte si však pozitivní přístup.
- Udržujte kontakt se vzdálenými zaměstnanci. Zaměstnanci pracující v terénu nebo na jiných místech mimo firmu se mohou cítit izolovaní a nejistí ohledně své budoucnosti.
-kk-