Podle serveru HR Director existuje specificky v prodejní oblasti několik rozpoznávacích znamení syndromu vyhoření, který se většinou projeví jako kombinace několika z následujících příznaků:
Zhoršené výsledky
V obchodní branži má většinou vyhoření okamžitý efekt v podobě propadu výsledků u daného obchodníka. Propad může být zároveň spouštěčem i důsledkem vyhoření. Prevence: Systematičnost a pravidelná relaxace.
Peníze jako jediná zbylá motivace
Prodejce by měl mít určité zalíbení v produktu, který nabízí, a měl by být kromě finančního profitu motivován i snahou pomoci klientovi najít řešení jejich problému. Nesmí vidět klienta pouze jako zdroj peněz. Prevence: Skutečný zájem o produkt, o klienta a o vývoj na trhu.
Ztracená víra v nabízené řešení
Každý obchodník by si měl v nabídce najít něco, o čem je skutečně bytostně přesvědčen, že je kvalitní. Jestliže prodejce nevěří v to, co prodává, něco je špatně. Prevence: Znovunalezení víry v produkt, například skrz osobní používání.
Ztráta pozitivního přístupu
Nervozita, negativní přístup, nechuť z práce. I to jsou typické průvodní efekty vyhoření. Prevence: Relaxace, koníčky a pozitivní činnosti.
Neschopnost tvořit budoucnost
Typickým znamením syndromu vyhoření je neschopnost vytvářet dlouhodobé cíle a přemýšlet nad budoucností. Vyhořelý prodejce není schopen svoji práci vidět v kontextu dlouhodobé vize. Prevence: Orientace na strategie a inovace, vyhledávání nových obchodních příležitostí.
-mm-