Strategickému partnerství manažerů talentů a ostatních manažerů ve firmě stojí v cestě řada překážek. Typickým příkladem je reaktivní povaha a podstav v rolích manažerů talentů, obtížné přesvědčování širšího vedení pro podporu iniciativ zaměřených na talent management nebo izolovaný přístup k řešením talent managementu.
Úspěšná strategie talent managementu přitom musí stát a dvou základních aspektech – holistickém, systematickém přístupu a propojení základních stavebních kamenů talent managementu ve firmě. Tyto základních stavebních kameny zahrnují (seřazeno dle důležitosti vůči obchodním výsledkům):
-
Kultura – firemní kultura, která podporuje rozvoj a sdílení talentů
-
Strategické propojení – propojení strategie a iniciativ talent managementu s širšími strategickými plány a obchodními cíli
-
Vzdělávání a rozvoj – vzdělávací a rozvojové nástroje a procesy pro podporu rozvoje a růstu talentů
-
Leadership – nejvyšší vedení se viditelně a aktivně zapojuje do iniciativ talent managementu a ukazuje svou podporu
-
Hodnocení talentů – objektivní, standardizované mechanismy pro hodnocení nejdůležitějších dovedností a chování talentů
-
Spolupráce s HR – lidské zdroje jako partner při získávání, hodnocení, rozvoji a rozmisťování talentů
-
Analytické nástroje – nástroje pro analýzu dat a schopnost analyzovat vliv iniciativ talent managementu
-
Řízení výkonnosti – procesy řízení výkonnosti pro efektivní měření a zpětnou vazbu o správném chování a dovednostech pracovníků
Až tedy budete připravovat iniciativu pro řízení talentů, položte si nejprve tyto otázky:
-
Je tato iniciativa propojena s obchodní strategií firmy?
-
Je to holistická iniciativa?
-
Splňuje požadavek propojení osmi výše uvedených základních stavebních kamenů talent managementu ve firmě?
Bez splnění těchto podmínek bude vaše iniciativa jen taktická a nárazová, nikoli strategická a udržitelná.
-kk-