Článek upozorňuje na určité typy zaměstnanců a jejich chování, které může poškodit zaměstnavatele. Přečtěte si, jak s těmito zaměstnanci jednat.
- Zaměstnanci, kteří kradou. To je jeden z největších problémů. Je proto důležité, abyste dobře hlídali své sklady, kancelářské vybavení, peněžní hotovost i bankovní účty. Lidé jsou vynalézaví a přicházejí s novými způsoby krádeží. Zvažte instalaci kamer a další bezpečnostní opatření. V žádném případě krádeže netolerujte, dávali byste tak špatný příklad dalším zaměstnancům.
- Zaměstnanci, kteří obtěžují ostatní. Někteří zaměstnanci si libují v obtěžování kolegů a mohou mít stejný postoj i k zaměstnavateli. Jakmile však zaznamenáte jakékoli mentální nebo fyzické obtěžování, měli byste zasáhnout. Zaměstnanci, kteří se chovají agresivně, by vás měli okamžitě opustit, než se jejich chování ještě vystupňuje.
- Zaměstnanci, kteří pomlouvají. Další nežádoucí skupinou zaměstnanců jsou ti, kteří se více zajímají o ostatní než o svou práci. Pokud je budete ignorovat, po firmě se začnou šířit polopravdy a mohou dosáhnout i mimo firmu. To vás může vážně poškodit. Varujte tyto zaměstnance, že pomluvy jim mohou vydláždit cestu k vyhazovu.
- Zaměstnanci, kteří jsou neschopní. Můžete mít zaměstnance, kteří nedokážou splnit většinu svých úkolů. To vás nejen rozčiluje a trápí, ale také to poškozuje vaši pověst. Zkuste je proto znovu proškolit a věnovat jim více pozornosti, aby se jejich výkonnost zlepšila. Pokud se situace nezlepší, propusťte je.
- Zaměstnanci, kteří užívají návykové látky. Zaměstnanci, kteří mají problémy s pitím nebo drogami, mohou kompromitovat nejen sebe, ale i váš byznys. Kromě toho ohrožují sebe i ostatní. Můžete se pokusit pomoci jim prostřednictvím asistenčních programů. Pokud ale nedojde ke zlepšení, zbývá jen propuštění.
-kk-