Rostoucí počet zaměstnavatelů, včetně firem jako jsou U.S. Cellular, Deloitte & Touche a Intel, zavádí nebo zkouší pátky a víkendy bez e-mailů. Přestože zákaz obvykle umožňuje zasílání zprávy klientům nebo reagování na urgentní záležitosti, normální tok rutinních interních zpráv je pozastaven.
Toto omezení má za cíl povzbudit více osobního a telefonního kontaktu se zákazníky a spolupracovníky, zvýšit produktivitu nebo jen poskytnout zaměstnancům oddych od stále narůstajícího počtu e-mailových zpráv. Počet e-mailů zaslaných korporátními uživateli vykazuje v tomto roce narůst o 27 % na průměrných 47 zpráv denně (v roce 2006 to bylo 37 zpráv). Celá třetina uživatelů je takovým množstvím stresována. Řada z nich kontroluje schránku 30 – 40 x za hodinu.
E-mail snižuje osobní kontakt mezi kolegy a klienty. Navíc hutný sloh a další prohřešky v tomto stylu vztahům nepřidají. E-mail se vplížil do víkendů a přivazuje zaměstnance k počítačům, když by měli relaxovat.
Zkuste jim je ale na den zakázat a někteří se budou bouřit jako odvykající kuřák, který má abstinenční příznaky. Psycholog Ken Siegel klasifikuje e-mailový zlozvyk jako závislost – odeberte jim tuto možnost a ze začátku narazíte na kritiku a odpor.
-av-