Zbytečně moc lidí?

Řídíte společnost, která roste. Roste tolik, že se začínáte cítit zavaleni, a stejně se cítí i ta hrstka lidí, kteří pro vás pracují. Bojujete s otázkou zda a kdy přijmout další zaměstnance. Začněte s tím, že zvážíte, co vlastně děláte. Jaké činnosti byste měli delegovat? Kdo by je měl vykonávat a jak odpověď ovlivní určení, koho byste měli přijmout? Pochopte, že čím méně musíte kontrolovat, tím více uděláte. Jste si jisti, že 80 % vašeho pracovního času trávíte činnostmi, které nemůže dělat nikdo jiný? Rozdělte si činnosti na tři skupiny:
– skupina A – produkují příjmy (vytváření kontaktů s klienty),
– skupina B – uspokojují administrativní potřeby (placení daní, hodnocení výkonnosti),
– skupina C – fádní nebo zbytečné (dohadování se s problematickým pracovníkem nebo klientem).

Zkuste odstranit činnosti C a delegovat činnosti A a B na někoho, kdo je schopen tyto činnosti provádět alespoň z 80 % dobře. Nebo alespoň zkuste věnovat činnostem A 80 % svého pracovního času a činnostem B 20 %. Než přijmete dalšího zaměstnance, projděte touto analýzou činností také u všech vašich zaměstnanců. Pokud to vy i vaši lidé uděláte správně, vše co budete potřebovat, bude přijetí začátečníka, kterého naučíte vašemu systému a filozofii zacházení se zákazníky.

-ba-
Article source Monster.com - a global online employment portal
Read more articles from Monster.com