Uplynulý rok byl pro firmy bezpochyby velmi náročný. Bylo třeba hodně věcí změnit a stejně tomu bude i letos. Otázkou zůstává, které to jsou. Měli byste přijít s novou iniciativou pro zlepšení, uvést nový produkt nebo vyměnit nejvyšší vedení? Začněte raději u samotných základů - budujte silné a inspirativní vůdcovství. Nejde přitom o žádné složité procesy, ale starý dobrý selský rozum.
- Zbavte se nevýkonných lidí. Nepřehlížejte jedince, kteří svým přístupem k práci mohou negativně ovlivnit celou firmu. Průměrně výkonné kolegy brzy stáhnou na podprůměrnou úroveň a nadprůměrné inspirují k odchodu. Pomozte jim zlepšit se, nebo opustit vaše řady.
- Zdůrazňujte pozitiva. Systematicky učte zaměstnance vidět, co se stane, když budou vše vnímat negativně - dobří lidé odejdou a stejně tak zákazníci.
- Snažte se skutečně spojit se zaměstnanci. Každý den otevřeně komunikujte a zjišťujte, co se daří či nedaří. Znamená to však skutečně naslouchat, nejen se ukazovat mezi zaměstnanci.
- Poděkujte. Zaměstnancům, kteří dělají dobrou práci, poděkujte nejraději písemně. Buďte specifičtí a osobní.
- Dobré zaměstnance jen nenajímejte. Navažte na jejich nábor. Nechcete-li, aby vám odešli ve zkušební době, aktivně se věnujte budování vzájemného vztahu.
-kk-