Zkuste přemýšlet o zaměstnancích, jako by chodili po laně. Pro mnoho z nich toto lano symbolizuje cestu mezi prací a domovem, po níž chodí každý den. Neudržet rovnováhu je velmi snadné. Pracovní stres vzniká jako výsledek dlouhé pracovní doby a dojíždění, tlaku na dodržování termínů, konfliktů s kolegy či nadřízenými nebo nejistoty ohledně cílů a priorit.
Snaha o řízení osobního života pak produkuje další stres v podobě rodinných a manželských problémů nebo problematických vztahů s přáteli, zásadních životních změn nebo napětí mezi požadavky práce a rodiny. Řada zaměstnanců se navíc stresuje ještě vlastní touhou po tom, být perfektní a neschopností přijmout neúspěch.
Všechny tyto druhy stresu dokáží dostat život zaměstnance z rovnováhy. Začne pak balancovat a zvyšuje riziko, že udělá v práci chybu. Firmy by proto měly pomáhat svým zaměstnancům udržet rovnováhu.
- Buďte realisté. Raďte zaměstnancům, aby si stanovovali reálné cíle. Neměli by očekávat, že dosáhnou všeho najednou. Je třeba uvědomit si, že mají hodně úkolů a vážit si toho, že ze sebe vydávají to nejlepší.
- Organizujte si práci. Nepracujte více, ale chytřeji. Najděte si svůj způsob, jak nejlépe zvládat úkoly v práci i doma. Budete překvapeni, jak i jednoduchá organizace práce ušetří váš čas.
- Stanovujte si priority. Uvědomte si, že ne všechno má stejnou důležitost. Rozdělte si úkoly podle důležitosti.
- Buďte pružní. Pracovní rozvrh by ml být pružný. Očekávejte nečekané a nenechte se jím vyvést z míry.
- Nechejte si pomoci. Pokud se začínáte cítit zavalení prací, požádejte o pomoc kolegy nebo si promluvte s nadřízeným. Doma poproste o pomoc rodinu.
-kk-