Zvládne váš nábor růst firmy?

Na začátku roku se zpravidla rozbíhají plány, jejichž cílem je dosáhnout dalšího růstu firmy. Důležitou součástí každé strategie růstu by měl být i nábor zaměstnanců. Pokud firma začne rychle růst a nábor na to není připraven, nelze očekávat nic jiného, než že se růst brzy stane minulostí. Jak ale poznat, zda je váš nábor připraven?

Ilustrační snímek

Na následující případy, kdy nábor není připraven na růst firmy, upozornil server TLNT.com.

1. Zaměstnanci nejsou součástí náboru

Pokud někdo může zájemcům o práci ukázat, jaké to opravdu je, pracovat pro vás, jsou to vaši stávající zaměstnanci, nikoli strohý popis práce zveřejněný v inzerátu. Ukažte, jak fungují vaše týmy a proč by se k vám měli přidat. Dnes už je velmi snadné například točit videa, která představí firemní kulturu. Snadno také můžete propojit zájemce o práci u vás s konkrétními zaměstnanci, kterých se budou chtít na něco zeptat.

2. Neřešíte kognitivní zkreslení

Jedním z velkých problémů náboru je tzv. kognitivní zkreslení – nevědomé myšlenkové procesy, které nás vedou k chybným úsudkům o uchazečích. Chcete-li se tedy vyhnout předsudkům, musíte nejprve jasně identifikovat postup, kterým budete vybírat zaměstnance pro příslušné role. Moderní technologie navíc nabízejí nástroje, které z životopisů odstraní jména a demografické údaje nebo dokonce zapojí umělou inteligenci, která dokáže analyzovat chování uchazečů lépe než člověk.

3. Uchazeči s vámi mají špatné zkušenosti

Žijeme v době, kdy si nespokojení uchazeči nestěžují jen svým známým, ale široké veřejnosti prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Zaměstnavatelé pak snadno získávají špatnou pověst. Nejčastěji si uchazeči stěžují na nedostatečnou a neosobní komunikaci během náborového procesu. Zkuste tedy do e-mailu s poděkováním za účast vložit například video s osobní zprávou.

4. Nemáte silnou značku zaměstnavatele

Webová stránka s ilustračními fotkami a nabídkou pracovních pozic ve vaší firmě dnes nikoho neohromí. Chcete-li, aby vás zajímavé talenty sledovaly dlouhodobě a přihlásily se, až budete hledat nové pracovníky, musíte aktivně budovat značku zaměstnavatele. Znamená to sdílet se světem příběhy vaší firmy a vašich lidí, k čemuž dnes nabízejí ideální příležitost sociální sítě. Ty by vám kromě propagace měly sloužit také k přímému náboru.

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT