Předem definujte, čeho přesně chcete dosáhnout
Podle Workforce.com je ze všeho nejvíce nutné mít na mysli konkrétní cíl. Budujte školení odzadu, tedy nejdříve si určete, čeho konkrétně chcete docílit, a teprve poté vymýšlejte způsoby, jak toho docílit a jaké kroky bude potřeba podstoupit.
Nezapomínejte i na měkké dovednosti
Mnoho školení se soustředí pouze na teoretické znalosti a dovednosti. Přitom největším problémem při implementaci pozitivních změn u zaměstnanců často bývají jejich zvyky a jakási setrvačnost status quo. Soustřeďte se proto na to, jak naučíte zaměstnance zakomponovat nově nabyté znalosti do jejich každodenní práce.
Dejte pracovníkům možnost si nové dovednosti vyzkoušet v praxi
Během školení by si zaměstnanci měli nové dovednosti zkoušet prakticky. Pasivním sezením a posloucháním nedosáhnete takových úspěchů, jako když budete během školení věnovat čas i praktickému vyzkoušení.
Získejte od účastníků zpětnou vazbu
Vaši zaměstnanci nejsou studenti, kteří nemají žádné slovo v tom, co se bude dít. Naopak. Zpětná vazba z jejich strany je nesmírně důležitá. Diskutujte s nimi předem o tom, co by se chtěli naučit a co jim schází v jejich znalostech a dovednostech. Stejně tak na konci školení udělejte průzkum toho, jak přínosné jim školení připadalo a co by na něm změnili, abyste měli potřebná data při přípravě dalšího školení někdy v budoucnu.
-mm-