Uklizený stůl
Podle Entrepreneur.com je čistota a úklid na stole prvním krokem k efektivitě a produktivitě vaší práce. Mějte na něm pouze počítač, vodu, kalendář a telefon, nic jiného.
Večerní příprava
Než jdete spát, musíte mít připravený plán na další den, hotové všechny úkoly daného dne a jít tak spát s čistou hlavou.
Deadliny
Určujte si u všech činností deadliny a ty nepřesahujte. Nikdy nevěnujte nějaké činnosti více času, než jste si původně vyhradili.
Rozdělení úkolů
Delegujte co nejvíce práce a rozdělujte si úkoly podle expertizy jednotlivých pracovníků.
Žádný „multi-tasking“
Nevěnujte se více aktivitám najednou. Vždy se plně soustřeďte na jeden úkol a teprve poté přejděte k dalšímu. (tzv. multi-tasking je totiž pouhým mýtem - jedná se o přeskakování od jednoho úkolu k druhému).
Plán
Na každý den si určete přísný pracovní plán a do detailu si naplánujte vaše pracovní aktivity.
Osobní život
Komunikace s přáteli nebo řešení osobních věcí jsou důležité úkoly. Nicméně pokud se je snažíte průběžně vtěsnat do vašeho pracovního dne, jsou často spouštěčem prokrastinace. Vyhraďte si i na tyto aktivity přesný čas.
Návyky
Některé rutinní činnosti si zautomatizujte, aby vám braly co nejméně energie a přemýšlení.
Rozdělení na jednotlivé úkoly
Jakékoliv větší projekty si rozdělte na drobné, snadno uskutečnitelné kroky, a vyhnete se tak vyhoření z představy, před jak velkým projektem stojíte.
-mm-