Novoroční předsevzetí připomínají sliby, které si lidé dávají při ukončování školících aktivit. Ti, jenž se jeví být nejefektivnější co do aplikace učení se všichni zmiňují o podpoře, konsolidaci a kontinuálním procesu učení. Ti, jejichž výsledky byly slabší, mají plná ústa toho, jak moc jsou zaneprázdněni a stěžují si na nedostatek podpory managementu.
Jeden ze způsobů, jak maximálně plýtvat prostředky ve školení, je poskytování potenciálně užitečné výuky, které se následně povolí vyjít do ztracena bez zpětné vazby na pracovní využití. Kniha Mary Broadsové a Johna Newstroma Transfer of Training, a jistě řada dalších, je sice plná skvělých rad, ale kteroukoliv z metod aplikujete, úspěch bude stejně nakonec záviset hlavně na posluchačích a jejich odhodlání.
Z dlouhodobého hlediska se vyplácí investovat do vytváření kultury dlouhodobé podpory. Nebude ale stačit povzbuzovat posluchače k tomu, aby si stanovovali před a po studijní cíle. Měli bychom podporovat rychlejší implementaci získaných poznatků.
Autor se pro rok 2006 zavazuje, že sám zkusí dát stranou své vyzkoušené ale již také únavné techniky akčního plánování a udělá test: každý měsíc vyzkouší nový způsob, jak pomáhat „studentům“ přenést naučené do praxe a naopak. Později hodlá o svém pokusu informovat na serveru Peoplemanagement.
-av-