Řada firem považuje vzdělávání zaměstnanců stále za ztrátu času a peněz v rámci důležitějších úkolů. Statistiky ze světa však ukazují, že takových firem ubývá. Ve Spojených státech věnují například firmy na vzdělání každého zaměstnance v průměru více než tisíc dolarů ročně.
Studie společnosti Bersin & Associates, která se zabývá vzděláváním a řízením talentů, potvrdila, že američtí zaměstnavatelé utratily loni za vzdělávání svých lidí o sedm procent více než v roce 2005.Celkové náklady na vzdělávání zaměstnanců dosáhly téměř 56 miliard dolarů.
Šest z deseti amerických firem používá technologie virtuálních učeben a čtyři z deseti informační systémy pro řízení učení. Tři z deseti pak mají aplikace vytvářející simulace a rychlé e-learningové nástroje. Nejvíce prostředků n vzdělávání zaměstnanců vydávají firmy působící v oblasti moderních technologií, nejméně maloobchody. Nejvíce se zajímají o školení manažerů a vedoucích pracovníků. Využívají také outsourcingu externích školicích specialistů.
-kk-