Angažovanost zaměstnanců ve stylu společnosti Twitter

Ilustrační snímek

Ještě před dvěma lety byl Twitter sociální sítí bez větších příjmů, které navíc chyběl jasný obchodní model. Letos se očekává, že překoná Facebook v příjmech za mobilní reklamu a do roku 2014 má dosáhnout celkových tržeb ve výši 1 miliardy dolarů. V současné době má Twitter přibližně 1300 zaměstnanců a přijímá přibližně 30 nových lidí týdně. Jak se mu při tom daří budovat silnou firemní kulturu a udržet angažovanost zaměstnanců? Na tyto otázky odpověděla na serveru Forbes.com Melissa Daimlerová, které ve Twitteru odpovídá za organizační efektivitu a vzdělávání.

Příkladem v budování silné firemní kultury je v první řadě výkonný ředitel Twitteru Dick Costolo, který při budování silné firmy sází na rozvoj manažerů. Alespoň jednou za čtvrtletí proto pořádá osobní setkání s manažery, jejichž cílem je podělit se o best practices formou příběhů a cvičit se v manažerských dovednostech pomocí hraní rolí.

Zatímco většina firem provádí měření spokojenosti zaměstnanců jednou ročně nebo ještě méně často, Twitter měří spokojenost každých šest měsíců. Rozesílá stručné dotazníky s maximálně 15 otázkami, v nichž však nechybí prostor pro osobní vyjádření zaměstnanců.

Zaměstnanci jsou aktivně vedeni k poskytování otevřené zpětné vazby napříč všemi úrovněmi řízení. Firma pořádá pravidelná čtvrtletní setkání, na kterých se zaměstnanci zdokonalují v poskytování i přijímání zpětné vazby.

Aby předešel neúspěchu v oblasti angažovanosti zaměstnanců, spoléhá Twitter jednoduchost. Definoval pouze 5 základních dovedností pro všechny zaměstnance: komunikace, rozvoj, řízení, změna a spolupráce. Tyto dovednosti jsou součástí hodnocení a zaměstnanci se jim učí každý den.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com