Školení jako benefit
I přestože podle HR Director, který cituje výsledky průzkumu, zaměstnanci v drtivé většině oceňují možnost sebevzdělávání a při hledání uplatnění dávají přednost zaměstnancům, kteří možnost vzdělávání umožňují, celá jedna třetina firem žádná školení ani rozvoj nenabízí. V nabídce oblíbených benefitů se přitom v průzkumech školení vždy umisťuje na prvních příčkách.
Oblasti vzdělávání
Firmy, které školení zaměstnancům nabízí, se nejčastěji zaměřují na oblast project management (41% firem poskytujících školení), komunikační dovednosti (37%) a písemný projev (33%).
V následujících oborech firmy nejčastěji nabízí svým zaměstnancům možnost školení a dalšího systematického vzdělávání:
- Finančnictví (88%)
- Personalistika (82%)
- Veřejná správa (81%)
- Právní služby (78%)
- Účetnictví (77%)
Důvody nedostatečného vzdělání
Podle citovaného průzkumu nejčastěji firmy jako důvod, proč školení nenabízí, uvádí nedostatek financí v rozpočtu (52%), případně se nejedná o prioritu vedení firmy (28%).
Průzkum ale zároveň uvádí statistiky, které jasně říkají, že investice do vzdělání zaměstnanců se dlouhodobě vyplatí. Nejenže zvyšuje odbornost pracovníků, ale zaručuje i jejich větší loajalitu a pocit spokojenosti. Nově nabyté schopnosti jsou pak pracovníci schopni uplatnit v podobě inovativních nápadů a moderních řešení problémů, se kterými se ve své práci mohou potkávat.
-mm-