Globální trh s e-learningem velmi rychle roste. Do pěti let by měl překonat hranici 200 miliard dolarů. S rychlým rozvojem přicházejí také určité změny ve formě i obsahu elektronických kurzů. E-learning je stále individuálnější, lépe načasovaný a technologicky dokonalejší. Nejaktuálnější trendy v oblasti elektronického vzdělávání pro firmy shrnul server Training Magazine.
1. Big data a personalizace
E-learningové platformy umožňují sběr stále více dat o tom, čeho zaměstnanci dosáhli, jaký vzdělávací obsah je zajímá či jakou formou se chtějí učit. V propojení s personálními informačními systémy, systémy CRM či LMS dokáží lépe zacílit individuální rozvoj zaměstnanců.
2. Gamifikace
Zapojování herních prvků do vzdělávání kombinuje personalizaci s interaktivitou. Může být velmi efektivní, vyžaduje však důkladné porozumění kompetencím a nedostatkům zaměstnanců. Vzdělávací hry rozhodně nejsou jen pro zábavu.
3. Mobilní učení
Takzvaný m-learning je přirozeným důsledkem masového rozšíření mobilních technologií. Okamžitý přístup zaměstnanců ke vzdělávacímu obsahu prostřednictvím mobilních zařízení přestává být nadstandardem a stává se normou.
4. Rozšířená realita
Koncept tzv. rozšířené reality spočívá v doplnění určitého reálného předmětu či prostoru o další digitální prvky. Zaměstnanci si pak mohou na počítači vyzkoušet různé hypotetické situace v reálném prostředí své práce. Technici mohou zkoušet nové stroje, aniž by jim hrozil úraz. Obchodníci mohou komunikovat s virtuálními zákazníky.
5. Cloud
Cloudové platformy dnes již zajišťují vysokou úroveň ochrany dat a zaměstnavatelé je využívají stále častěji, protože se snadno používají a spravují. Odpadá nutnost instalovat software na každý počítač a najímat specialisty pro správu vzdělávacích systémů.
-kk-