Každý úspěšný kouč má svou oblast působnosti. Je to pozice, aktivita nebo část trhu, která odpovídá jeho talentu a osobnosti. Měla by to být oblast, pro níž má nadšení a také odborné znalosti. Z toho pak plyne řada výhod:
- Pomáhá to určit pozici kouče v oboru, takže jej klienti mohou lépe nalézt.
- Umožňuje to zacílenější marketing, což šetří čas i peníze.
- Je pak jednodušší vytvářet řešení na míru cílovému trhu.
- Pozice odborníka zvyšuje vyhlídky na vyšší zisk.
- Odlišíte se tak od ostatních.
- Vaše podnikání bude ziskovější, když se budete zaměřovat na produkty, které si vaše oblast žádá a potřebuje.
- Snáze získáte kvalitní reference.
- Výrazně snížíte objem své konkurence, když nebude soupeřit se všemi kouči.
- Zacílené koučování přitahuje kvalifikované klienty, jimž nebudete muset věnovat tolik pozornosti v rámci vysvětlování svých služeb.
Vaši oblast působnosti byste proto neměli jen znát, ale také si ji vybrat. Jak na to?
- Nemusíte se snažit dělat všechno. Zaměřte se na to, co je přímo před vámi, co již máte v sobě. Zdokonalujte se v tom, co máte rádi.
- Věřte svým pocitům. Svou oblast poznáte podle toho, kde jste úspěšní a cítíte se dobře – jako doma.
- Požádejte své přátele (nebo svého kouče), aby vám vaši oblast připomínali.
-kk-