E-learning, který poskytuje možnost intenzivního školení více zaměstnanců najednou, a tak snižuje náklady na školení a výuku, získává na popularitě. Lidé také poměrně neradi za vzděláváním cestují (případně nemají čas trávit dlouhou dobu na školení), proto je možnost učení z domova či kanceláře velmi oblíbená.
Překážkou využití e-learningu nejsou ani tak nové technologie, jako spíš podniková kultura a zažitý názor, že nic nenahradí tradiční výuku ve třídě, kde mohou žáci mezi sebou diskutovat pod vedením učitele. Vedoucí pracovníci musí také zvládnout poměrně náročný úkol – vybrat z mnoha poskytovaných softwarových řešení e-learningu to nejvhodnější. Problém spočívá také v nedostatku standardizace a nedostatečné kompatibilitě produktů. Žádný poskytovatel nenabízí kompletní řešení, takže se firmy musí mnohdy spokojit s infrastrukturou, kterou poskytne jedna firma a obsahem od jiné firmy.
Poměrně efektivním způsobem se ukázala integrace e-learningu se systémy pro správu a vytváření obsahu. Je také zřejmé, že klíčem k úspěchu je správně vytvořený obsah, podpora vedení a kombinace e-learningu s běžnými kurzy ve třídě.
**Datum vydání:** XI/2001
Article source InformationWeek - portál předního amerického magazínu InformationWeek věnovaný moderním technologiím a byznysu