Jak říká přísloví, kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Zkušenosti pak ještě ukazují, že znalost jazyků zlepšuje možnosti uplatnění v zaměstnání. Řada firem proto poskytuje svým zaměstnancům jazykové vzdělávání.
Důležité je vždy zjistit, na jaké úrovni jsou vaši lidé. Začínat neustále znovu nevede nikam a firmy to stojí zbytečné peníze. Proto existují jazykové audity, které mohou pro firmy zajistit jazykové školy a agentury. Měly by probíhat jak před začátkem tak po skončení jazykové výuky.
Jazykový audit by měl probíhat v ústní i písemné podobě. Součástí je i motivační dotazník, který určí, jakých cílů a zaměření chtějí jednotliví zaměstnanci dosáhnout. Jazyková škola by měla dopředu navrhnout také motivační a studijní plán, možnost výběru lektora, místa výuky a učebních materiálů.
Chce-li firma ušetřit, je výhodnější investovat do udržovacího kurzu pro pokročilé a začátečnický kurz ponechat na dobu, kdy na něj budou peníze. Peníze ušetří i výběr lektora. Šetřit by se naopak nemělo na intenzitě výuky. Jedna hodina týdně je málo. Ideální je učit se dvakrát 90 minut týdně.
-kk-