I když stále přibývá firem, které pro vzdělávání a rozvoj svých zaměstnanců používají moderní technologické nástroje, nejpopulárnějším formátem firemního vzdělávání zůstává tradiční školení v učebnách. Vyplývá to alespoň z výzkumu 2500 zaměstnanců firem ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku, který provedla mezinárodní vzdělávací a poradenská skupina Cegos Group. 9 z 10 respondentů se podle něj stále vzdělává v učebnách.
Zatímco v roce 2010 mělo přístup ke koučinku 35 % zaměstnanců, dnes se tímto způsobem rozvíjí již 43 % respondentů. 44 % pak absolvovalo online kurzy v podobě e-learningu nebo video-learningu (loni to bylo 42 %) a 37 % se zapojilo do blended learningu (31 % v roce 2010). 13 % respondentů prošlo letos manažerským tréninkem (loni to bylo 16 %). Manažerská školení se soustředí především na rozvoj technických dovedností.
Podle ředitele skupiny Cegos ve Velké Británii Francise Marshalla spočívá zásadní rozdíl dnešního firemního vzdělávání v tom, že není řízeno nabídkou, ale poptávkou. Zaměstnanci úzce spolupracují se svými manažery na vytváření individuálních vzdělávacích portfolií odrážejících firemní potřeby a cíle.
Zároveň zůstávají i zaměstnanci, kterým zaměstnavatelé neposkytují žádné vzdělávací aktivity. Přibližně čtvrtina respondentů nezná přesnou odpověď na to, proč se jim v posledních třech letech nedostalo žádného školení.
-kk-