Na školení se můžeme dívat buď jako na strategický zdroj, který pomáhá firmě dosahovat důležitých podnikových cílů nebo jako na nákladové středisko, případně nutné zlo, které je potřebné, ale nikoli žádané. V současné době se můžeme setkat s oběma způsoby vnímání – záleží, jak se na školení dívá vyšší vedení společnosti.
Budeme-li školení považovat za hodnotu a strategický zdroj, zjistíme, že díky němu mohou všichni zaměstnanci dosahovat lepších výsledků ve svých pozicích a pracovat efektivněji a produktivněji. Bylo prokázáno, že společnosti které investovaly do dalšího rozvoje svých zaměstnanců a poskytly jim potřebné školení, dosáhly celkového úspěchu mnohem snáze a dříve.
Tento článek se věnuje hlavně problematice vzdělávání vedoucích pracovníků na vyšších postech a měření efektivity prováděného školení.
Aby se všichni pracovníci mohli věnovat svým funkcím co nejefektivněji a nejproduktivněji, je nutné mít určitou bázi znalostí a schopností, které budou muset všichni zaměstnanci ovládat. Školení je aktivita, která pomáhá tyto znalosti a schopnosti rozvíjet. Je také nutné vytvořit si strategické partnerské vztahy jednotlivých oddělení a celé společnosti v závislosti na strategických cílích firmy.
Čím více určitá organizace chápe potřebu stanovení nejdůležitějších kompetencí a schopností, které jsou nutné pro všechny funkce ve společnosti a čím více je ochotna investovat do rozvoje těchto znalostí a schopností, tím efektivnější bude proces školení a práce s lidmi.
Article source Training Magazine - U.S. professional development magazine