Na Internetu existuje tolik webových kurzů, že se dají snadno zaměnit pojmy „dálkové učení“ a „online učení“. Online učení je podskupinou dálkového učení. Počátky dálkového učení se dají najít již v 19. století, kdy se začaly rozvíjet první korespondenční kurzy. V současné době se využívá audio- a videonahrávek, počítače nebo online komunikace s vyučujícím a ostatními žáky.
Někteří žáci však mají obavy, zda zvládnou práci s novými technologiemi a také mají třeba jiný styl učení, než čtení a psaní. Z psychologického hlediska existuje skupina lidí, která nejlépe vnímá a nejlépe se učí to, co slyší. Právě pro tyto žáky existuje alternativa – telefonické kurzy. Ty nabízí v USA například **Coach University**.
V porovnání s online učením jsou jak telefonické kurzy, tak online výuka z hlediska nákladů efektivnější než klasická výuka ve třídě. Oba způsoby také umožňují diskusi s ostatními studenty, čímž si člověk rozšiřuje vědomosti.
Existují zde však i rozdíly. Telefonické kurzy se vždy konají v reálném čase, zatímco online kurzy bývají asynchronní – do diskuse můžete přispět kdykoli se vám to hodí. Při telefonické komunikaci však můžete slyšet lidský hlas, což je pro mnoho lidí výhodnější. Článek také poskytuje tipy pro ty, kteří se rozhodli s výukou po telefonu začít.
**Datum vydání:** XI/2001
Zdroj: Monsterlearning - Informace zejména z oblasti učení, školení a rozvíjení schopností zaměstnanců.