Společnost Wachovia Corp. je čtvrtou největší finanční institucí v USA. Má více než 90.000 zaměstnanců a všem poskytuje určitý druh školení – počínaje orientačními programy pro nové zaměstnance a konče mentoringem vyššího managementu. Při školení se využívá i moderních technologií – satelitního vysílání, počítačových programů či virtuálních školení.
V roce 2001 zaznamenala společnost krátkodobou recesi. V té době bylo nutné zejména posílit návratnost investic do školení a získat „za málo peněz hodně muziky“. Tým pracovníků pověřený implementací e-learningu čítal 3 členy a zavedení tohoto druhu školení se mělo uskutečnit maximálně do roka, s velmi omezeným rozpočtem. Byl to tedy skutečně nelehký úkol.
Nejprve bylo tedy nutné přesvědčit ostatní o významu elektronického školení a získat je pro věc. Autoři komunikačního plánu jej nazvali „model kruhů“. Podle tohoto modelu informovali o plánovaném řešení nejprve projektový tým a několik vybraných uživatelů, dále školicí středisko a podpůrné organizace a v poslední fázi všechny zaměstnance. Celá organizace zakrátko myslela na e-learning.
Obchodní partneři a vedoucí jednotlivých oddělení byli zpočátku skeptičtí, proto bylo nutné je nenápadně přimět k tomu, aby přehodnotili své zdroje a aby přispěli k plánovanému projektu. Za tímto účelem bylo vytvořeno konsorcium, v němž byli nejprve pomocí metody virtuálních lekcí školeni zástupci podnikových jednotek, kteří do celého systému také přispívali. Všichni členové konsorcia také pomohli vytvořit hodnoticí systémy a strategie pro testování.
Podařilo se také najít další způsoby, jak optimálně využít virtuální třídy. Postupně se vytvořila stránka se seznamem webových zdrojů, tipů, tutoriálů a průvodců, týkajících se e-learningu ve firmě. Během 6 měsíců od implementace školení jej hodnotilo 94 % účastníků jako úspěšné a efektivnější než klasické školení ve třídě.
Article source E-learning Magazine - Vše o e-learningu