Investice do poradenských služeb mohou být vyhozenými penězi, pokud se firma předem správně nepřipraví. Jaká opatření tedy provést?
- Najměte konzultanta, nikoli prodejce. Konzultant se na rozdíl od prodejce soustředí na dosahování cílů. Když se například budete potýkat s nedostatkem peněz, konzultant vám pomůže dosahovat stejných výsledků s rozpočtem, který máte k dispozici. Prodejce by hledal cesty, jak ušetřit na úkor kvality.
- Nezacházejte s konzultanty jako se zaměstnanci. Konzultanti sledují hodinky, i když přicházíte pozdě, nejste soustředění nebo sedíte na neproduktivní poradě. Čas trávený s nimi by pro vás měl být posvátný.
- Buďte si vědomi rozsahu poradenství a držte se jej. Překračování rozsahu patří mezi nejnákladnější věci.
- Zvažte malou poradenskou firmu nebo nezávislého poradce. Často se vám dostane stejných nebo i lepších výsledků za zlomek nákladů, které by vyžadovala velká firma.
- Vyhněte se zpožděním. Zpoždění jsou nákladná, protože vyžadují revize časových plánů a úpravy týmového řízení.
- Pečlivě sledujte rozpočet. Každý týden sledujte, kde se pohybujete vůči svému rozpočtu. Komunikujte s konzultantem o splnění vašich cílů, pokud se finanční prostředky krátí rychleji než se plní práce.
- Chraňte konzultanta před interní politikou. Politické pře jen připravují konzultanta o čas a vás o peníze.
- Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout. S nejasnými cíli jen plýtváte časem i penězi a můžete dokonce najmout i špatného konzultanta.
-kk-