Zajímavý článek na britském serveru Training Zone zdůraznil následující prvky, které jsou naprosto stěžejní pro systém firemního vzdělávání v dnešní době.
1. Mikroučení
Vzhledem k narůstajícím problémům se soustředěním musí být obsah vzdělávání krátký. Doporučuje se rozdělit kurzy do menších částí (tzv. mikroobsah), jejichž délka nepřesáhne čtvrt hodiny. Více čtěte v článku Mikroučení: Nový trend v online vzdělávání přichází do firem.
2. Přístup odkudkoli
Vzdělávací mikroobsah by měl být dostupný prostřednictvím různých kanálů, aby jej zaměstnanci mohli využívat kdy a kde budou potřebovat. Znamená to:
- dostupnost 24 hodin denně 7 hodin v týdnu a upozornění na nový obsah,
- přístup ze všech běžných typů zařízení,
- vytvoření automatického přístupu ke vzdělávacímu mikroobsahu v podobě návyku.
3. Napojení na firemní cíle
Musí existovat jasné propojení mezi vzdělávacím ekosystémem a požadavky konkrétní firmy, přičemž každý jednotlivec by si měl být vědom potřeby profesního i osobního rozvoje.
4. Převedení do praxe
Je třeba realisticky pracovat s praxí. Lze toho dosáhnout například zakomponováním scén z reálného pracovního života, do nichž se zaměstnanci během vzdělávání mohou zapojovat. Celé by to mělo vést k osvojení tzv. nevědomých kompetencí, kdy se pro nás správné chování v daných situacích stane přirozeným.
5. Emoce a zábava
Vzdělávání zaměstnanců bude vždy efektivnější, když je bude bavit. Zapojte proto například videa. Užitečné je také dát účastníkům příležitost, aby si vyzkoušeli různé situace – například těsně před tím, než vystoupí s důležitým projevem.
-kk-