Většina seniorních manažerů si udržuje aktuální přehled o vývoji své funkce, ať už to je obchod, marketing, IT nebo HR. Formální i neformální vzdělávání v tomto směru je pro ně samozřejmostí a věnují se mu i samostatně ve svém volném čase. Horší je to však již s obecnějšími znalostmi aktuální politické situace, stavu celých odvětví a trhů. Píše o tom exekutivní kouč a autor úspěšných knih o koučování Steve Arneson na serveru conference-board.org. Vzhledem k této své zkušenosti se znalostmi manažerů se rozhodl vytvořit seznam základních vzdělávacích okruhů, jimiž by měli projít všichni seniorní manažeři ve firmách.
1. Firemní hodnoty
Seniorní manažeři by měli být pravidelně školeni ve firemních hodnotách, aby je mohli předávat svým podřízeným při každodenní práci. Zaměřte se na etiku, dodržování pravidel a odpovědnost každého seniorního manažera.
2. Celá firma
Každý seniorní manažer by měl vědět, co a za jakým účelem dělají jednotlivá firemní oddělení. To, že někdo vede IT, rozhodně neznamená, že by neměl mít tušení, čemu se ve firmě věnuje obchod. Zkuste hledat cesty, jak začít lépe sdílet, co kdo ve vaší firmě dělá.
3. Průmysl a politika
Rozšiřujte povědomí seniorních manažerů o aktuálním vývoji ve vašem odvětví – o konkurenci, regulačních opatřeních apod. Zapojte výkonného ředitele. Požádejte jej o pravidelná půlhodinová školení pro seniorní manažery alespoň jednou ročně.
4. Globální vývoj byznysu
Působí-li vaše firma na více zahraničních trzích, všichni její seniorní manažeři by měli mít povědomí o zásadních trendech na daných trzích. Měli by také znát své zahraniční kolegy a vědět, na čem pracují.
5. Prezentační a komunikační dovednosti
Seniorní manažer musí umět mluvit před velkým publikem i ke svému týmu. Dále by měl zvládat komunikaci ohledně firmy s médii a novináři. Umějí to ti vaši?
-kk-