Nahlédněte na sezení s koučem

O koučování se většinou mluví v teoretické rovině. Pokud vás však více zajímá, jak jednotlivá sezení skutečně mohou vypadat, přečtěte si zápis z jednoho z nich. Pořídil jej norimberský kouč Marc Minor. Na zaznamenaném sezení se s klientem zabývali kritikou, kterou chce manažer (klient) říci svému stejně postavenému kolegovi.

Kouč ví, že práci jeho klienta narušuje chování stejně postaveného kolegy. Klient však nechce neshody řešit veřejně, ale nejprve mezi čtyřma očima. Kouč mu tedy navrhuje vyzkoušet si, co svému kolegovi řekne. Manažerovo sdělení nahraje a poté je společně rozeberou. Co bylo dobré a co by mohlo být lepší?

Po přehrání prvního úseku se kouč i manažer shodují v tom, že vyjádření by mělo být silnější. Podle kouče by manažer se svou promluvou neuspěl, a to hlavně kvůli špatnému začátku. Manažer nerad chodí kolem horké kaše, což však neznamená druhého přepadnout. Oba o tomto tématu hovoří asi půl hodiny, rozvíjejí různé varianty, jak rozhovor začít.

Kouč pořídí nahrávku nové varianty a opět ji společně rozebírají. Manažer je tentokrát se svým výkonem navýsost spokojený. Kolegovi nejprve objasnil situaci a pak jej požádal o svolení vyjádřit se. Kouč souhlasí. Jelikož jeho klient hovoří s kolegou a ne s podřízeným, měl by podle toho i jednat.

Sezení pokračuje poslechem další části původní nahrávky. Manažer nyní svůj výkon považuje za slabý. Kouč opět souhlasí a konkretizuje slabiny rozhovoru. Sezení pokračuje přibližně další hodinu. Po dvou intenzivních hodinách manažer věří, dokáže kolegovi svou prosbu a kritiku zřetelně podat.

-hp-
Zdroj: Wirtschaftswoche - Magazín pro vedoucí pracovníky.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Wirtschaftswoche