Zaměstnanec si nasadí brýle, do nichž mu budou promítány scénáře z reálné praxe ve Walmartu jako například uchovávání čerstvých potravin, úklid nepořádku v uličkách mezi regály, ale i sezónní výprodeje či tradiční předvánoční vřava.
Brýle budou zároveň připojeny k obrazovce, na níž mohou další účastníci školení v učebně sledovat, co dotyčný v brýlích vidí a jak se mu daří plnit plnit příslušné úkoly.
Ve virtuálním prostředí si zaměstnanci vyzkoušejí reálné situace včetně vlivu svého jednání na nakupující zákazníky. Mohou tak snadněji odstranit chyby a naučit se zvládat řešení problémů, které dosud v praxi nezažili.
Mohou se podívat do jiných poboček a obchodů a inspirovat se jejich postupy, aniž by tam fyzicky museli jezdit.
Jak vůbec tento nápad vznikl?
V článku na firemním blogu s názvem From Football to Retail Walmart vysvětluje, že prvotní inspiraci přinesl jeden z manažerů provozu, který viděl trénink hráčů jednoho z univerzitních týmů amerického fotbalu pomocí virtuální reality.
Mluvil s hráči i trenérem a dozvěděl se, jak jim tato možnost tréninku reálných situací pomáhá zlepšovat reakce a dovednosti. Nadchlo jej to do té míry, že tento nápad předložil v práci.
Virtuální realita se v posledních letech výrazně zdokonalila a její využití pro účely vzdělávání zaměstnanců stoupá. Podle serveru Business Insider ji v USA již využívají nejen sportovci, ale i společnosti zabývající se těžbou ropy nebo nemocnice.
Máte i vy zkušenost s využitím virtuální reality ve firemním vzdělávání? Dejte nám vědět.
-kk-