Je-li potřeba navrhnout e-learningový program pro firmu, odpovědní manažeři většinou hned hledají tu nejlepší technologii. Přitom však zapomínají na to, že e-learning má především přispívat k dosahování konkrétních cílů ve společnosti a ke zvyšování výkonnosti pracovníků. Právě tento druhý aspekt se ale z mnoha programů jaksi vytrácí, protože lidé spíše ztrácí s novými technologiemi čas.
Při výběru e-learningového programu je třeba se ponořit hlouběji do struktury organizace. Manažeři navrhující a vytvářející e-learningový program by tedy měli brát ohled na následující kritéria a měli by si položit několik otázek:
* Analýza výkonnosti na základě cílů – zvýší se díky e-learningu objem prodeje, zlepší se kvalita služeb? Jaké překážky brzdí zvyšování výkonnosti zaměstnanců? Jaké znalosti a schopnosti je třeba v zaměstnancích rozvíjet?
* Bližší analýza potřeb a témat, které je třeba rozvíjet – jsou zákazníci spokojeni se službami našich pracovníků a s jejich komunikací? Měli bychom v zaměstnancích podporovat schopnost rozhodování?
* Návrh programu školení – e-learning není nejlepším řešením pro všechny oblasti činnosti firmy. Je třeba především neustále aktualizovat obsah a nástroje e-learningu, používat jej v kombinaci s učením ve třídě a sledovat, která témata jsou pro zaměstnance nejpalčivější.
* Vlastní implementace e-learningového programu – nejprve je třeba spustit pilotní projekt pro užší skupinu lidí a důkladně monitorovat jejich výsledky. Při tomto provozu se prokáže, zda program splňuje požadavky firmy.
Article source E-learning Magazine - Vše o e-learningu