Doktorka Patt Crull je v současnosti viceprezidentkou a manažerkou vzdělávání jedné americké společnosti, která provozuje řetězec obchodů s hračkami. Praxi v oblasti rozvoje a motivace zaměstnanců získala v několika jiných významných amerických společnostech, mezi nimiž byla i společnost **McDonald’s**. Ročně se stará o vzdělávání přibližně pěti tisíců stálých zaměstnanců a dalších zaměstnanců sezónních v 1600 obchodech ve 21 zemích. V roce 2003 byla též zvolena předsedkyní správní rady American Society for Training & Development.
Smysl své práce vidí Patt Crull v podpoře strategického rozvoje podniku. Ten podle ní potřebuje kvalifikované a připravené vůdce. Na těchto zásadách se jí v podniku podařilo vybudovat plánovaný vzdělávací proces, který se soustřeďuje na konkrétní postupy ve smyslu dosažení obchodních cílů. Vzdělávací kultura, která tak vznikla, je v podniku sdílena, lze ji měřit a vyčíslit její úspěchy.
Filozofie vzdělávání Patt Crull spočívá v tom, že je třeba dělat vše pro návštěvníky, společníky, vůdce a akcionáře. Náklady do vzdělávání je třeba investovat tak, aby v konečném výsledku podpořily zájmy všech těchto skupin. Řízení podnikového vzdělávání je pro tuto ženu přitom zábavou. „Tak moc miluji to, co dělám,“ vyjádřila se pro Chief Learning Officer Magazine „pro trénování a hodnoty, které přináší mám takovou vášeň a víru, že je to pro mě velká legrace. Umožňuje mi to vytvářet energii, kterou ke své práci potřebuji.“
**Datum vydání:** VII/2003
Article source Chief Learning Officer - a U.S. magazine and website focused on L&D