Mnoho velkých firem poskytuje zaměstnancům školení a kursy, které potřebují pro vykonávání své práce. Existence těchto programů ve vaší firmě znamená, že její vedení věří ve vývoj zaměstnanců jako klíčový faktor úspěchu.
Způsobů firemního vzdělávání může být více - videa, přednášky, online kursy, knihy a tak dále. Doporučuje se experimentovat a najít ty prostředky, které přesně odpovídají potřebám firmy.
Většina zaměstnanců, kteří se nepovinných školení nezúčastňují, uvádějí jako důvod nedostatek času. Přitom si neuvědomují, že právě vzdělávání jim často může dopomoci k získání lepší pracovní pozice v rámci dané společnosti.
Avšak i výmluvám o nedostatku času lze předejít - vhodným integrováním výuky do pracovní doby. Nejjednodušším způsobem je prostě stanovit školení jako povinné a udělat z něj součást placené pracovní doby. Taková investice se vám vrátí v podobě zvýšení znalostí zaměstnanců, zkvalitnění a zrychlení jejich pracovní činnosti. S každým kursem pak tento nepřímý zisk narůstá. Samozřejmě za předpokladu že kursy jsou kvalitní a pracovníci si z nich skutečně něco odnesou - což ovšem musí oni sami chtít, k čemuž je musíte vhodným způsobem motivovat.
Důvody, proč zaměstnanec uvítá firemní školení:
- Je to zdarma.
- Vedení to podporuje. Jak často se vám stane, že vám někdo pomůže se v něčem zlepšit?
- Je to přizpůsobeno jejich potřebám.
- Je to flexibilní. Můžou si vzít co potřebují, když to potřebují.
- Šetří to čas, po který budou po zaškolení vykonávat svou práci.
- Ukážou šéfovi, že to s jejich kariérou myslí vážně a že se zajímají o společnost.
- Je to bezproblémové. Žádný šílený úprk mezi zaměstnáním a večerní školou.
-ds-