Management hraje velmi důležitou roli v tom, jak efektivní a úspěšní budou členové prodejních týmů. Článek proto upozorňuje na základní důvody, proč prodejci selhávají. Nejprve si však položte několik otázek:
- Kontaktují dostatek potenciálních klientů? Jinými slovy - jsou proaktivní?
- Mluví se správnými lidmi v oslovovaných organizacích?
- Dělají a říkají správné věci? Jak silné jsou jejich prodejní dovednosti?
Pak se zaměřte na nejčastější příčiny selhání:
- Špatný výběrový proces. Na pozice prodejců přijímáte špatné lidi.
- Špatné nebo chybějící školení. Prodejcům se nedostává dostatečného rozvoje.
- Špatné nebo chybějící plánování. Očekáváte, že prodejci budou vše plánovat sami.
- Špatné nebo chybějící vedení. Necháváte prodejce bez kompetentního řízení.
- Špatná nebo chybějící motivace. Prodejci nejsou správně motivovaní, aby plnili své cíle.
- Špatné nebo chybějící pobídky. Neumíte motivovat pomocí správných pobídek.
- Špatné nebo chybějící hodnocení. Nedokážete své prodejce hodnotit a projevovat uznání na základě předen stanovených kritérií.
- Špatná nebo chybějící podpora shora. Prodejcům se nedostává podpory kompetentních manažerů.
-kk-