Představte si, že půjdete k lékaři a ten vám již ve dveřích řekne, jaké pilulky a kolikrát denně si máte vzít. Určitě se vám to nebude líbit a budete se ptát, proč vás lékař neprohlédl. Řekněme, že by odpověděl, že udělal nedávno rozbor místní komunity a většina lidí se uzdravila právě po pilulkách, které doporučuje i vám, tak proč byste si je neměli vzít? Má tento scénář něco společného s tím, jak ve vaší firmě fungují lektoři?
Víme, že se lidé učí různými způsoby a mají různé potřeby. To, co bychom měli požadovat od profesionálů, je osobní přístup, který rozlišuje jedinečné schopnosti jednotlivce učit se a jeho specifické potřeby rozvoje. Profesionál v oblasti školení a rozvoje by měl disponovat a především aktivně využívat širokou škálou dostupných přístupů, metodik a znalostí.
Podle průzkumu bylo v jedné organizaci identifikováno 82 různých přístupů k učení, které mohou dobře fungovat. Kvalitní odborník by měl být schopen sladit dovednosti učit se s řešením podávání informací a ne se spokojit s jedním oblíbeným přístupem nebo s tím, pokud se jedná o konzultanta, který mu přinese nejvíce peněz.
I když je mezi námi řada opravdových profesionálů, mentalita jednotného přístupu je v mnoha firmách stále až příliš oblíbená.
-av-