Současné události, jako je především finanční krize, měnící se potřeby trhu a formování firemních struktur v souvislosti s globalizací, se promítají i do oblasti vzdělávání zaměstnanců. Posilují tak například vzdělávací programy s využitím multimediální a internetové komunikace.
Vzdělávání se stále více přesouvá k pojmu rozvoj. Znamená to komplexní pohled na zvyšování kompetencí. Aktuální je například e-learning, který má své místo zejména v oblasti kurzů zaměřených na získávání vědomostí, jako jsou jazykové znalosti či zvyšování právního povědomí. Nejefektivnější je však v kombinaci s interaktivními tréninky a konzultacemi. Častěji se využívá také koučink.
Ukazuje se, že zaměstnavatelé více přenášejí zodpovědnost za vzdělávání na zaměstnance a jejich vlastní motivaci. Prostor proto získávají formy vzdělávání, jako je internetový mentoring, interní koučování nebo působení interních facilitátorů z řad zaměstnanců.
-kk-