Léto je obdobím zmírnění pracovních výkonů, kdy mají zaměstnavatelé více času na aktivity pro zaměstnance. Z důvodu omezených rozpočtů však mohou v současné době zvažovat, zda investovat do zábavy, nebo do vzdělávání. Ideální je obě tyto aktivity skloubit.
Začněte tím, že si pro oblast vzdělávání stanovíte jeden základní cíl. Na jeho základě pak začněte trénink organizovat interně nebo předejte co nejpřesnější údaje agentuře, která jej pro vás připraví.
Agenturu informujte o počtu účastníků a jejich pracovních i mimopracovních vztazích. Vyberte také vhodné mimopracovní prostředí, které vám pomůže posílit vztahy v týmu. V létě se nabízí především venkovní prostory, je však třeba počítat i s indoor variantou pro případ nepříznivého počasí.
Zkušený a zručný personalista by měl takovou celodenní „vzdělávací a fun akci" zorganizovat do částky 3000 korun na osobu včetně nájemních prostor, občerstvení a poplatku lektorovi. Bude-li akci organizovat agentura, je vše toto uskutečnitelné do 5000 korun na osobu.
I vzdělávací aktivity lze realizovat zábavnou formou. Mohou to být motivační hry, případové studie, kolektivní legrace a v letních měsících zejména sportovní aktivity. Kreativní personalista může zapojit např. lanová centra, paintball, kola, orientační běh či jízdu na koních. Inspirujte se mimopracovními zájmy týmu.
-kk-